Waarom telefoonservice uitbesteden de klanttevredenheid verhoogt

Telefoonservice uitbesteden

Er is vandaag de dag nog steeds veel behoefte aan telefonisch contact. Kun je de telefoon niet opnemen omdat je met een andere klant bezig bent, dan geef je geen goede eerste indruk. Een aantal redenen wat de voordelen zijn van een telefoonservice uitbesteden en waarom het de klanttevredenheid verhoogt.

 

Je bespaart veel kosten

Je zult merken dat een telefoonservice veel goedkoper is, dan een vaste telefoniste in dienst nemen. Dat komt omdat je een telefoniste per uur betaalt. Je betaalt de telefoniste ook al heeft ze even niets te doen. Bij een telefoonservice betaal je alleen als er gebeld wordt. Zodoende kun je met een telefoonservice heel veel geld besparen. Ook is zo’n telefoonservice nooit op vakantie of ziek. Het bespaarde geld kun je weer voor andere dingen in je bedrijf gebruiken.

 

Een uitstekende service voor je klant

Een ander voordeel van een telefoonservice is dat de klant altijd iemand aan de telefoon krijgt. Heeft een klant een dringende vraag, dan is het belangrijk dat de telefoon wordt opgenomen. Is dit niet het geval, dan zal de klant sneller naar een van je concurrenten gaan. Je zult daarnaast de klanttevredenheid verhogen, want altijd krijgt de klant een persoon aan de telefoon. Daardoor worden klanten behouden. Ook zul je meer klanten erbij krijgen, omdat klanten positief over je bedrijf gaan praten.

 

Zelf geen tijd?

Een klant belt altijd op een moment waarop het hun goed uitkomt, maar wat voor jou misschien een minder geschikt moment is. Met een telefoonservice zul je altijd te bereiken zijn voor je klanten, zonder dat je je werkzaamheden hoeft neer te leggen. Je krijgt met een telefoonservice een notitie en kunt dan op een geschikt moment je klant terugbellen. Daarnaast kan een telefoonservice ook gebruikt worden buiten de normale openingstijden. Heeft een klant een dringende vraag buiten kantoortijden, dan kan de klant met een telefoonservice netjes te woord worden gestaan.

 

Focussen op je eigen kracht

Bij het ondernemen draait het allemaal om focus. Door de telefoontjes uit te besteden aan een telefoonservice, zul je merken dat je zelf de focus kunt bepalen. De notities van de telefoontjes kun je rangschikken op prioriteit en kun je zelf bepalen wanneer je terugbelt. Het terugbellen van telefoontjes kun je overigens ook gewoon doen via een telefoonservice. Dit alles betekent dat er genoeg voordelen te behalen zijn door een telefoonservice in te schakelen.